KLARAR MAN SIG ENSAM?

På senaste tiden har jag varit väldigt osäker. Jag har varit tvungen att tänka på framtiden, vad den ska innehålla och vad jag vill göra med mitt liv. De senaste tre åren har jag levt dag för dag, utan att bekymra mig över att planera vad dagarna framöver bör och ska innehålla. MEN till min besvikelse så innehåller mitt liv nu sådant som jag inte vet om det passar i min framtid. Jag har så många drömmar. Jag vet vad jag vill bli och jag har byggt upp en väg jag vill följa. Och ibland kan det vara så att vissa saker eller människor helt enkelt inte passar in på den vägen. Antingen står de ivägen för att du själv ska kunna följa den eller så går det helt enkelt inte att vandra tillsammans längre. Det är sådant man upptäcker när man måste planera, när man måste tänka och fundera över sitt framtida jag. Jag trodde jag visste att jag alltid ville ha det som jag har det nu, men ju mer jag tänkte och ju mer jag funderade så förstod jag att det inte skulle kunna gå. Jag vet inte om jag har något annat val än att stå på mina egna ben. Och jag är så rädd. Jag har aldrig tidigare behövt göra det. Jag har alltid haft någon annan att luta mig mot när jag mött och upptäckt en ny värld. Nu ska jag lämna mitt nuvarande liv för att starta upp något helt nytt. Jag har valt att utmana mig själv, jag har valt att vilja bosätta mig i en stad jag endast besökt ett fåtal gånger och jag har bestämt mig för att leva ett år utan stressen som medföljer när man går i skolan. Det är bara det att jag visste att jag skulle klara det eftersom jag hade stöd och någon som stod bakom min rygg och pushade mig. Men efter att ha kommit fram till att den personen kanske inte kommer finnas där och stödja mig när jag ska ut på detta äventyr så är jag helt plötsligt rädd. Räddare än någonsin. Hur ska jag klara detta själv? Hur ska jag kunna bo själv i en stad jag inte känner och vistas bland människor jag inte vet någonting om? Hur ska jag klara av att lämna mitt nuvarande liv bakom mig och starta ett nytt liv, alldeles själv? Jag vet inte. Åh, jag vet verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det kommer gå kanon kära du. Man ska inte oroa sig för framtiden, ta en dag i taget så kommer det gå bra ska du se. kram

2011-05-09 @ 21:05:29
Postat av: C

Det fixar sig ska du se sötnos! What doesnt kill you only makes you stronger.

2011-05-10 @ 21:01:39
URL: http://caminoffs.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0